Tuesday, October 2, 2007

Ducele de Mattighofen

Intr-o lume in care toti alearga nebuni dupa sute de cai putere e surprinzator sa vezi ca o motocicleta de 50+ de cai poate suscita un atata interes.



In 1994 KTM, un producator respectat de motociclete off-road, scotea un model inedit, un derivat dintr-un enduro dar care devenise prea street pt a fi un supermoto. Devenise... Duke.

Bastardul purta un motor monocilindric de 609 cmc care producea 54 CP la arbore, avea suspesnii de enduroaica scurate si intarite si roti de supermoto. Un an mai tarziu apare versiunea cu pornire electrica. In 1999 apare Duke II cu suspesii si mai stradale si cu jante din aliaj in locul celor spitate.

Desi nu este un model cu vanzari fenomenale, Duke este un model foarte apreciat si in jurul noii generatii au aparut cele mai multe zvonuri.

Acum cateva zile, la Paris, a fost prezentat noul Duke. Cu noul propulsor de 654 cmc si cu un cadru trellies din otel, ambele preluate de la Supermoto, noul Duke este un fel de supermoto/naked, dar ce mai conteza ce este... important e ca este! ma rog... semantica, treburi, bleah...

important e ca o jucarie din asta e cel mai bun mijloc de locomotie pentru oras: Agila ca un supermoto, stabila ca un naked. Suficient de puternica pentru a pleca primul de la semafor, dar in acelasi timp capabila sa urce peste borduri, sa sara peste sine de tranvai... ce mai... scula perfecta.

poze:





poze: KTM