Wednesday, September 26, 2007

cea mai importanta piesa din echipamentul unui motociclist

vorbesc despre echipamentul de protectie.

Citeam mai devreme un topic mai vechi de pe motociclism. Unul scris de un om pe care il respect desi nu il cunosc foarte bine. Il respect pt ca are 25 de ani de motoretism in spate, pentru ca alearga bine, etc. Un topic despre riscurile la care se expune voluntar dar inconstient un motociclist, mai ales cand nu poarta echipament. (aici detalii)
Mi-a atras atentia link-ul asta. Un motociclist s-a lovit la 170 km/h de o masina care iesea cu spatele dintr-un garaj. Unii spuneau ca a murit pt ca nu purta echipament "pacat k nimeni nu mai ia in serios masurile de siguranta ,echipament si toate cele ,casca neprinsa s.a.m.d", "FARA ECHIPAMENT PE MOTOR ESTI MORT!! din pakte chesti asta nu o inteleg toti dar sa speram k va fi bn shi k nu vom mai avea atati bikeri kre kad prada mortii", altii ca a venit salvarea la 25 min... "Asa ceva numai la noi se poate intampla!!". Io zic ca si daca avea cel mai bun echipament, si daca venea salvarea in 2 min tot murea. Murea pt ca a fost inconstient.
170km/h cu echipament sau fara intr-un loc in care orican poate aparea nepervazutul... Nu sunt unul dintre cei mai prudenti motociclisti dar tot imi vine sa imi dau palme cand cand ma surprind alergand cu 100-110 pe stradute. Nu odata am vazut caini sarind sa muste din roata, nu odata am vazut boturi de SUV-uri sau limuzine iesind din cele mai ascunse stradute si multe alte chestii nepravazute. In Azuga nu am vazut strazi cu mai mult de doua benzi pe care sa zici ca poti sa ii dai peste 100. Si atunci...? Nu contest ca "Dan avea 30 de ani si era casatorit.un om cu suflet mare." dar scurta imprudenta l-a costat viata schimband totodata in rau si viata celorlalti implicati. Femeia de la volanul masinii are singura vina de a fi iesit din garaj intr-un moment nepotrivit, dar va trebui sa traiasca toata viata cu constiinta patata. Familia lui Dan va plange mult timp dupa el.
Si toate astea pt ca el a uitat (poate doar pt cateva secunde) sa poarte cea mai importanta piesa din echipamentul de protectie al motociclistului: creierul!