Monday, March 17, 2008

SM(sh)AEB

Salonul moto de la Romexpo este "tema zilei" in perioada asta. Daca nu as sti de ce chestia asta poate m-ar bucura ca doar asta e ceea ce imi doresc: sa fie mai multi motociclisti. Da' stiu de ce. Si nu ma mai bucur de loc.

In loc sa evolueze, SMAEB involueaza. Ca au fost mai multe pixde decat motociclete mai treaca mearga... da' chiar cele mai trante dintre trante? Au muncit ceva expozantii sa aduca cele mai expirate taraturi de pe centura. Culmea e ca la unele standuri erau mai multe tarfe decat motoare. Si unde se dezbraca tarfele se aduna cocalarii... si uite asa nu am apucat sa vad mai nimic din noul Cagiva Mito.
Singurul expozant care a intels cu ce se manaca un salon de motociclete a fost Paneuro sau cum naiba s-o mai numi acuma importatorul grupului Piaggio. Am vazut la ei gama Guzzi inclusiv Norge, Grisso, 1200 Sport si mai ales Norge, am vazut si Gilera Fuoco si GP 800 si Vespa si Piaggio. Tot ei aduc si Husqvarna si la un pret destul de bun (aproape de cel din Italia). Ce s-o intampla cu Husqvarna acum ca a fost preluata de BMW nu stim dar deocamdata SM610 mi-a atras atentia si as schimba motorul actual cu un supermoto alb-rosu.

Ca veni vorba de BMW: ce mai brand premium... intr-n spatiu nu mai mare decat o bucatarie de apartament Automobile Bavaria a inghesuit cinci sau sase dintre motocicletele din showroom. Probabil Pffefner&co (imi cer scuze daca i-am scris gresit numele, dar sincer nu pot zice ca mor de ciuda)s-au hotarat in ultimul moment sa participe si nu au mai avut alta solutie decat sa se inghesiue pe unul din spatiile de trecere. Ma asteptam la un F800GS sau la un G450X da' a trebuit sa ne multumim cu gama de modele din 2007.

Suzuki n-a venit dar pentru ca baietii s-au miscat bine si au pus la punct o retea de dealeri beton, am putut vedea noua Busa in tre standuri.

Honda... pauza. Noroc cu Univers Moto ca am vazut un CBR 1000RR, da' pe de alta parte nu mi se pare chiar cea mai inspirata chestie. Cum pot avea eu incredere intr-o revista moto atunci cand in standul lor pot vedea motocicletele cuiva? Sa fi fost un custom, un concept sau o motocicleta clasica as mai fi zis da' asa...

Yamaha n-a fost, dar am vazul la Dual Tours noul WR250F. Grecii (ca la noi importatori is niste greci) continua politica de preturi prohibitive si se pare ca le merge... Yamaha a cazut in statistici undeva pe la subsol.

Ducati, Moto Morini sau Triumph nu exista, sunt doar niste marci exotice de care am auzit cu totii dar nici unii nu le-am vazut... in schimb avem toti producatorii de ATV-uri, toti producatorii chinezi de scutere si muuulti importatori de SH-uri.

Pe inelul exterior... balci! O gramada de vanzatori de echipamente si-au mutat tot magazinul la SMAEB. Fratilor, la saloane se expune se face lobby... se construieste si se solidifica brandul. Nu se face vanzare.

De ce nu au venit importatorii? Probabil pt ca s-au saturat sa faca Lobby pt importatorii "alternativi". Aia care nu se chinuie sa faca reclama, sa asigure service etc. Nici eu in locul lor nu as fi chiar incantat sa vad ca dupa ce eu ma chinui sa conving un potential client de calitatile unui model sa il vad pe musteriu cum bate palma cu unul din acei vanzatori.
Mai mult nu prea as vrea sa ma expun in fata a cateva mii de cocalari care au venit sa vada masini cu neoane si subufere (adica tunate)

Vreti poze cu tarfe? N-am! au altii...

Mai multe motoare erau afara... iata aici niste poze