Wednesday, April 18, 2007

Din lac in put si din put... inapoi in lac

In urma cu aproximativ doi ani am plecat de la o revista pt a incerca si alte joburi. Dupa o jignire de post denumita "reprezentant vanzari" la un dealer cu staif a venit sansa se a intra in media on-line.

Era cel mai frumos lucru ce se putea intampla in momentul respectiv, urma sa lucrez in unul dintre cele mai de viitor domenii. Credeam, si inca mai cred, ca presa on-line reprezinta viitorul (fara ca asta sa insemne declinul presei printate). De ce? Pentru ca ai posibilitatea de a aduce informatie proaspata, pentru ca e mai ieftina si asta inseamna ca vei fi mai putin influientat de banii din publicitate, si din multe alte chestii (servicii, interactivitate). Imaginati-va doar pe domeniul moto un loc in care poti citi despre lansarile de modele noi chiar a doua zi, unde veti afla permanent ce oferte au dealerii, unde poti accesa un catalog cu toate motocicletele in vanzare si chiar le poti compare. Si daca ajungi la concluzia ca vrei un motor, in doar cateva clickuri poti afla ce banci iti ofera cea mai buna finantare. Apoi poti intra pe un forum sa citesti ce cred altii sau poti sa scrii chiar tu un review despre motocicleta pe care o incalesi si sa ataci in limitele decentei un dealer/service care si-a batut joc de motorul tau.

Dupa doi ani am descoperit ca nu e chiar asa. Din cauza oamenilor care se misca incet, costurile nu sunt chiar asa de mici. Tot din cauza resurselor umane insuficiente nu toate serviciile pot fi implementate. Si din lipsa finantelor un singur om trebuie sa scrie articole, sa actualizeze catalogul, sa populeze forumul, sa se ocupe de rezolvarea unor bug-uri. Nu sunt chiar genul de furnicuta harnica dar nici nu ma dau in latura de la munca atunci cand este nevoie, dar atunci cand simt ca munca mea nu aduce rezultate chiar ma enervez si nu imi mai vine sa muncesc deloc. Privind putin spre viitor mi s-a creionat un job destul de anost cu cel putin in 90% din timp cu ochii in monitor si cu degetele pe tastatura. Nu sunt un anti-computerist dar dupa nici noi ani mi s-a depus deja exces de "energie" pe unde ii sat bine unui barbat (nu si unui motociclist). Fara teste, fara libertatea de a te duce sa vorbesti cu X si Y (piloti, importatori sau motociclisti) cum poti fi un adevarat jurnalist? Sunt deacord ca pe net gasesti informatiile de care ai nevoie dar cum ramane cu oamenii? Nu vorbim despre telefoane, modemuri sau alte chestii la care simtire conteaza mai putin, ci despre fructul unei pasiuni.

Daca motociclismul se va descurca bine mersi si mine la un portal auto-moto mult mai grav este faptul ca aceasta stare de fapt este generalizata in toata media on-line din .ro. Daca vorbim despre siteurile publicatiilor consacrate vedem ca acestea sunt doar o oglinda a ziarului/revistei pe care o reprezinta. Pe de alta parte vedem cateva portaluri de stiri care nu fac altceva decat sa prezite ce scriu altii. Nimic rau in asta, ba din contra dar nici nu aduc un aport in ceea ce priveste cantitatea sau calitatea informatiei.
Mai luam sub lupa si site-urile "independente": portaluri de femei sau mai nou portaluri pt barbati gen ask men, yuppy, puppy sau mai stiu eu care ... (wtf? tricuri roz cu paiete, asistam neputinciosi la declinul barbatului asa cum il stiam)

Si nici in afara nu vad lucruri prea vesele. Exista cateva siteuri tari dar in rest... multa varza! Spre exemplu, cautam acum vreo cateva luni impresii despre noul Z1000 (pt cei care nu stiu asta e un Kawa :p ). Ei bine nu gaseam mare lucru in afara de acelasi text pe care il citisem deja in comunicatul de presa! Nimic, cu eceptia siteurilor unor reviste de afara unde am gasit rezumatul unor prezentari. Nimeni in media asta on-line, domeniul viitorului, nu isi permitea sa comenteze pe baza textului mapei de presa. Aceeasi poveste si acum cateva saptamani cand incercam sa scriu ceva despre noul KLR650 (doar o coincidenta... tot Kawa)

M-am resemnat! Ma intorc la MotoLife!

1 comment:

Iulian Basescu said...

Da! Mi-ai dat de gandit .... restul spunem mai tarziu :D